11 Disember 2012

Nak Kerja !

Assalamualaikum.



Hari ni boleh dikatekan genab 3 minggu dok kat rumah . Mula mula tak lah rasa bosan sangat. sebab ada gak teman untuk berborak. Tapi sejak minggu lepas. Adek yang baru tamat SPM sudah mula berkerja! OWh nooo!

Firstly ade perasaan iri hati gak pada adek aku tu. Mane tak nye. Die nak keja dapat je. Tapi aku. Ditentang habis habisan. Sebab ayah aku tak bagi kerja lagi. Dia suruh belajar dulu. Macam macam lah yang telah disuruhnya, amik kelas memandu. kelas komputer. Kelas menjahit. macam macam lah .

Jadi. sebagai seorang anak yang mematuhi. ku turutkan saja lah. Hehehe. Lepas je tamat sume sume tuh. Aku smbung styd lak. Tp bila dah habis nie. Tak tau nak wat ape . bila adek aku dah strt keje. aku pon rase nak keje gak. Tp tak dapt lagi. HAHA . Sebab kena duk umah tolong mak. Okey okey. aku terima je.


Bila dok umah nie benda yang perlu aku belajar adalah memasak. HAHAHA. Aku bukan lah seorang yang tak reti masak. selama aku kat kedah pon hari hari lah aku masak. Eh , siap tapau untuk orang lagi tau. Tapi aku masak ikut suka je. ala kadar. Tak kisah lah sedap tak yang paling penting. KENYANG! Huhuhu.

So tak nak buang mase. Belajarlah ape yang patut. Dan biarlah masa tu sentiasa diisikan. Untuk tidak ketara sangat membuang masa. aku penuh kan rutin harian aku dengan membaca novel. Bukan aku beli pun. Just pinjam kat perpustakaan Kuala Lumpur. 3 novel untuk duaminggu.  Okey! tapi disebabkan aku dok umh je kan. novel novel ni sudah habis dibaca dalm tempoh yang tak smpai seminggu. So, esok nak p pulang dan pinjam yang baru!hahaha


okey! masa untuk tido. k bai.

notakaki : berharap supaya cepat dapat kerja! yeaaaahh


3 ulasan:

Unknown berkata...

ibu bpa tau apa yg terbaik buat ank2 nya. hehe >.~

outbound malang berkata...


kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

cik f1224h berkata...

YEaaahh.. btul tu.. :)) @marnieyZ